Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να γίνει διαγραφή οφειλών από τον πάροχό μας; Στις δύσκολες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα στο ενεργειακό τοπίο, αρκετοί καταναλωτές κάνουν έρευνα προκειμένου να διαπιστώσουν αν είναι δυνατή η διαγραφή χρεών από ανεξόφλητα τιμολόγια, τόσο στη ΔΕΗ όσο και στους υπόλοιπους εναλλακτικούς παρόχους. Είναι, όμως, εφικτό κάτι τέτοιο;

Αρχικά, θα πρέπει να πούμε ότι οι πάροχοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει διαγραφή των χρεών για τους καταναλωτές που ήταν αποδεδειγμένα πληγέντες φυσικών καταστροφών τα τελευταία έτη σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας. Η ελάφρυνση αυτή αφορούσε τόσο τις ληξιπρόθεσμες όσο και τις τρέχουσες οφειλές των πληγέντων.

Σε μια προσπάθεια αύξησης της ρευστότητάς τους αλλά και της μείωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε αυτούς, πολλοί από τους παρόχους ενέργειας έχουν πια αναθέσει την είσπραξη των ανεξόφλητων ποσών σε διάφορα δικηγορικά γραφεία και εισπρακτικές εταιρείες. Στόχος είναι αρχικώς η ενημέρωση των καταναλωτών, ώστε να βρεθούν λύσεις διευθέτησης των οφειλών και εξατομικευμένης αποπληρωμής. Συνήθως, όμως, υπάρχουν δύσκολες ρήτρες και αυστηρές προϋποθέσεις με σημαντικά ποσά προκαταβολών και αυξημένων ποσών δόσεων, που καθιστούν και πάλι αδύνατη την ρύθμιση και την εξόφληση των οφειλών αυτών.

Επίσης, για όσα χρέη έχουν ξεπεράσει την πενταετία και εμπίπτουν πλέον στην κατηγορία των «ανεπίδεκτων είσπραξης», έχει ενεργοποιηθεί διαδικασία παραγραφής από τη ΔΕΗ. Το νομοθετικό πλαίσιο δίνει αυτήν την δυνατότητα για τις περιπτώσεις που θεωρούνται πρακτικά ανείσπρακτες. Η διαδικασία αυτή κρίνεται απαραίτητη για λογιστικούς λόγους, καθώς έτσι οι συνεργαζόμενες εισπρακτικές εταιρείες θα πάψουν να επιδιώκουν την εξόφληση των συγκεκριμένων ποσών.

Η διαγραφή ή παραγραφή χρέους ηλεκτρικής ενεργείας δεν επισύρει φορολογικές συνέπειες για τους οφειλέτες. Ωστόσο, καλό θα είναι το κοινό να γνωρίζει ότι ο ΔΕΔΔΗΕ έχει δημιουργήσει ένα μητρώο καταγραφής των συστηματικών κακοπληρωτών προς τους παρόχους. Οπότε, υπάρχει με αυτόν τον τρόπο ένα είδος «ποινής».

Αν και είναι αυτονόητο, οφείλουμε να τονίσουμε ότι τα αιτήματα διαγραφής εξετάζονται μόνο για όσους καταναλωτές βρίσκονται αποδεδειγμένα σε αδυναμία πληρωμής, και όχι για όσους, πονηρώς σκεπτόμενοι, αποφεύγουν συστηματικά την αποπληρωμή των χρεών τους με στόχο μια μελλοντική παραγραφή.

Η GasElectric.gr με μια έμπειρη ομάδα Ενεργειακών Συμβούλων, σε άμεση συνεργασία με τους Παρόχους Ενέργειας, μπορεί να σας βοηθήσει στην διαδικασία διακανονισμού, αποπληρωμής και ενδεχόμενης διαγραφής των οφειλών σας, με διαμεσολάβηση αλλά και συμβουλευτική για τις κατάλληλες κινήσεις.

Αποκτήστε τον προσωπικό σας Ενεργειακό Σύμβουλο και Υποστήριξη 24/7.

Δεδομένου ότι δεν είναι εφικτό για τον μέσο καταναλωτή να παρακολουθεί συστηματικά την αγορά ενέργειας και να γνωρίζει πλήρως το νομικό πλαίσιο και τις διαδικασίες που διέπουν τις οφειλές σε παρόχους ενέργειας, με τη βοήθεια των ενεργειακών συμβούλων της GasElectric.gr, μπορούμε να επιτύχουμε την επανασύνδεση σε παροχές που έχουν διακοπεί (“κομμένο ρεύμα”) και για τον επιτυχή διακανονισμό έως και ενδεχόμενη διαγραφή των ληξιπρόθεσμων οφειλών σας, ώστε να απεμπλακείτε από χρέη και να έχετε συνεχώς ενεργή παροχή ρεύματος αλλά και φυσικού αερίου.

Γραμμές Εξυπηρέτησης για όλη την Ελλάδα
+30 2104404848 · 2317000708